(04.12.2022)

Ekologiczne myślenie — które marki wpisują się w nurt EKO?

Chociaż temat kosmetyków ekologicznych nie jest w żaden sposób obcy, to jednak aby pozostać świadomym konsumentem, należy pamiętać, że produkty wypuszczane w zgodzie z naturą to coś więcej, niż proste składy z naturalnych składników. Świadomy kupujący, któremu zależy na dobru planety, poszuka tych marek, które wychodzą nieco dalej podczas spełniania oczekiwań swoich klientów i proponują coś więcej, niż zapewnienia, że są przyjaźni dla planety.

Jeśli szukasz marek, które starają się wspierać środowisko, należy upewnić się, że ich produkty pakowane są w biodegradowalne opakowania. Stale rosnąca świadomość konsumencka pcha producentów do poszukiwania rozwiązań, które pomogą zredukować ilość wytwarzanego plastiku tak, by ich ekologiczne produkty nie traciły na wartości w oczach kupujących. Dodatkowym atutem jest także świadoma rezygnacja z nieekologicznych dodatków do paczek, czy niepotrzebnych wypełniaczy. Niektóre z marek śmiało finansują także różnego rodzaju organizacje ekologiczne, dzięki czemu kupując kosmetyki, pośrednio wspomagasz ich dodatkowe działalności.


Ekologiczne myślenie marki Mokosh — ZiemiaToDom

Polska marka Mokosh aktywnie uczestniczy w projekcie #ZiemiaToDom, którego głównym zamysłem jest zwiększenie świadomości konsumenckiej oraz próba wpłynięcia na nawyki klientów. Mokosh przyznaje, że nie jest zadowolony z aktualnego stanu planety, stąd decyzja, by swoimi działaniami nie tylko wpłynąć, ale i zachęcić konsumentów do ekologicznego myślenia. Nie korzystają podczas pakowania z plastiku, w pełni wykorzystując potencjał papieru, jako surowca, który najszybciej ulega rozkładowi.

Firma zachęca do ponownego wykorzystywania pustych pojemników. Podrzuca propozycje oraz pomysły innych klientów, którzy także szukają nowego przeznaczenia na puste opakowania.

Dodatkowo Mokosh organizuje specjalne wymiany. Puste pojemniki po wykorzystanych produktach, można dostarczyć do wybranych punktów lub przesłać bezpośrednio na adres firmy. Dzięki temu opakowania zostaną wykorzystane ponownie.


UKVIAT i serum inspirowane naturą

Silnie zakorzenioną potrzebą dbania o naturę wyróżnia się także seria kosmetyków UKVIAT. Ich serum występuje w trzech kolorach. Każde z nich odpowiada na potrzeby innego rodzaju skóry. Dodatkowo UKVIAT przekazuje 2% zysku od sprzedaży każdego z nich na rzecz innej fundacji, tym sposobem wspomagając trzy różne organizacje.

Motywem przewodnim niebieskiego serum są oceany, a jego formuła dostosowana jest do potrzeb skóry z niedoskonałościami. Dwuprocentowy dochód przeznaczany jest na fundację MARE, która wspiera ochronę morskich ekosystemów.

Zielone serum jest przeznaczone dla tych, którzy borykają się z problemem zmęczonej skóry, skłonnej do powstawania zaczerwienień. Zieleń nawiązuje do przyrody i lasów, dlatego zysk z jego sprzedaży przekazywany jest na organizację LAS NA ZAWSZE, która zajmuje się sadzeniem bioróżnorodnych drzew.

Ostatnie z nich przeznaczone jest dla osób, których skóra wymaga odświeżenia i rewitalizacji. Wybierając żółte serum, wspierasz fundację ŁĄKA, która zajmuje się nie tylko dzikimi pszczołami, ale też przywracaniem naturalnej bioróżnorodności.


Polski wkład w ekologię — YOPE

Biodegradowalne opakowania wykonane z materiałów recyklingowych oraz etykiety wykonane z trzciny cukrowej to nie jedyne aspekty, którymi wyróżnia się polska marka YOPE. Oferują oni także możliwość napełnienie zużytych opakowań, by te wykorzystywać jak najdłużej. Dzięki temu zmniejszają ilość produkowanych odpadów.

Jeden procent rocznych zysków ze sprzedaży produktów, przeznaczają oni na fundacje wspierające Ziemię oraz społeczności. Odliczoną kwotę przeznaczają między innymi na te organizacje, które wspomagają ekosystemy, a także dbają o dzikie zwierzęta.

Ich działalność dodatkowa nie ogranicza się jednak jedynie do kwestii ekologicznych. Dodatkowo YOPE słynie z niesienia pomocy także grupom wykluczonym społecznie. Pomagają osobom starszym i matkom dzieci niepełnosprawnych.


Caudalie i francuskie spojrzenie na ekologię

Caudalie to marka, która zajmuje się produkcją kosmetyków o naturalnym składzie, dostosowanym do potrzeb różnego rodzaju skóry. Pojemniki, które wykorzystuje firma, wykonane są z surowców recyklingowych. Wszystkie elementy, jakie wykorzystuje Caudalie wykonane są z ekologicznego papieru oraz drewna. Firma zachęca też do oddawania pustych opakowań do sklepów stacjonarnych, by mogli poddać je recyklingowi z firmą, która partneruje im w ich ekologicznych działaniach.

Firma chciała zrekompensować powstały z ich pomocą ślad węglowy, dlatego od dziesięciu lat firma Caudalie przeznacza 1% swoich obrotów na rzecz organizacji ekologicznych, które sadzą drzewa na całym świecie. Chcą odbudować uszkodzony ekosystem. W tym czasie zasadzili prawie dziesięć milionów nowych drzewek, co pozwoliło znacząco zalesić kolejne tereny.




Dlaczego warto stosować retinol jesienią?Poprzedni

« Poprzedni

Jak znaleźć idealny prezent na Dzień Kobiet?Następny

Następny »

Najnowsze artykuły


Pomysły na prezent na dzień kobiet

Dzień Kobiet to nie tylko okazja do świętowania, ale także czas, kiedy warto wyrazić swoją miłość i wdzięczność dla kobiet w naszym życiu.

Czytaj więcej

Odporność i grypa

Odporność to kluczowy element zdrowia i dobrej kondycji fizycznej. Jest to zdolność organizmu do obrony przed chorobami i infekcjami, dzięki czemu człowiek może cieszyć się pełnią życia i wykonywać swoje codzienne czynności bez przeszkód.

Czytaj więcej

Dlaczego warto stosować retinol jesienią?

Jesienna aura wymusza na nas zmiany w pielęgnacyjnych nawykach. Po letnich dniach pełnych wysokich temperatur powinniśmy zadbać nie tylko o regenerację, ale też odpowiednie nawilżenie i złuszczenie skóry. Jesień to idealny moment na to, by do swojej codziennej pielęgnacji, wprowadzić produkty wzbogacone w retinol. Czym dokładnie jest retinol, jakie ma działanie i w jakich produktach go szukać?

Czytaj więcej